10-13 septembrie 2020
Casa din Vale - Breb, MM
Patru zile cu cursuri de ideație și aplicații practice de creativitate, în munții Maramureșului, cu Doru Șupeală, Gabriel Oană – Gaben și Ciprian Cătunescu – Unguru’ Bulan
Acest program educațional este dedicat antreprenorilor, tuturor celor implicați în proiecte creative și inițiative inovative, dar mai ales oamenilor de marketing și comunicare de orice nivel din companii, instituții și organizații. Aceasta este o Tabără pentru oamenii interesați de creativitate și inovație, care vor să învețe cum se pot produce ideile noi în mod structurat, coerent și consecvent și cum pot fi prezentate și aplicate acestea pentru a avea succes la public.
Trăim într-o epocă în care schimbarea și evoluția au devenit componente esențiale și obligatorii ale vieții sociale și economice, iar (re)inventarea produselor, serviciilor, companiilor și personalităților publice este tot mai necesară, dacă vrem să abordăm inteligent noi piețe și audiențe sau să ne păstrăm pozițiile de lideri în sectoarele în care activăm. Bătălia pentru audiență, piață și preferință este tot mai dură și complicată, iar ideile originale și extraordinare pot compensa lipsa unor bugete de marketing foarte generoase.
Inovația continuă este rezultatul binemeritat al creativității, iar creativitatea este capacitatea exersată conștient de a produce noi idei originale, utile și valoroase. Despre asta e vorba în această tabără: cum producem idei noi, din care să putem construi ulterior inovație, succes de piață și valoare economică.
Obiectivul acestei prime ediții a Taberei de Creativitate ”f(i) – Fabrica de Idei” este să prezinte participanților o serie de modele, metode și instrumente de ideație fundamentate teoretic la nivel academic, pe care aceștia să le poată exersa, adapta și aplica practic în situațiile specifice activității lor profesionale.
Aplicarea imediată a informațiilor teoretice asimilate se va face prin rezolvarea, în echipă, de-a lungul celor patru zile de tabără, a unui brief de creație. Participanții vor alcătui patru echipe și vor pune în aplicare metodele și tehnicile de ideație prezentate în cadrul cursurilor, pentru a răspunde cerințelor din brieful propus de patru dintre cele mai cunoscute branduri din Transilvania.
Totodată, tabăra prilejuiește participanților întâlnirea cu doi dintre cei mai de succes creatori de conținut din Maramureș și Ardeal, Gabriel Oană – Gaben și Ciprian Cătunescu – Unguru’ Bulan, care vor explica în detaliu, în cadrul unor sesiuni de dialoguri informale, metodele practice pe care le folosesc pentru a produce idei cu impact la marele public și cum au folosit aceste tehnici în construirea propriilor branduri.
Experiența educațională și interacțiunile din tabără vor da fiecărui participant oportunitatea de a își (re)descoperi și a pune în valoare imaginația, inventivitatea, umorul, libertatea de gândire, dar și empatia, capacitatea de colaborare, simplitatea, umanitatea și modestia. Dincolo de experiența educațională, participanții vor descoperi bogăția culturală a unuia dintre rarele sate românești în care cultura tradițională se păstrează nealterată.
Întreaga experiență proiectată pentru această evadare de patru zile din presiunea și zgomotul orașului are la bază cele trei valori fundamentale ale Școlii SPOR: libertatea, integritatea și creativitatea. Scoatem oamenii din oraș, îi decuplăm de la presiunea și stresul mediului uzual și îi invităm să dea frâu liber propriei imaginații. Îi izolăm în una dintre cele mai frumoase zone naturale a țării, totodată un spațiu care conservă în mod autentic civilizația arhaică rurală, cu simplitatea, profunzimea și bogăția de sensuri și valori a culturii tradiționale, pentru a descoperi oameni, idei și principii noi de lucru.
Briefing – prezentarea temelor de lucru pentru fiecare echipă.
– Ghizi: Florin Și Roxana Vale, proprietarii complexului Casa din Vale
Debriefing – prezentarea ideilor și conceptelor dezvoltate de cele patru echipe.
Cazarea se face în casele tradiționale care compun complexul Casa din Vale, care are rating Excepțional – 9,6 din 10 puncte maxim pe Booking.com, 4,86 puncte rating din maxim 5 pe Airbnb și rating 4,5 din maxim 5 pe Tripadvisor. Găsiți toate detaliile despre Roxana și Florin, gazdele noastre, și despre experiența fabuloasă de la Casa din Vale pe o sumedenie de surse online.
Recomandăm aceste articole, în care găsiți și galerii foto:
Elita României / Peter Lengyel / Ziarul Financiar / Monitorul de Cluj
Cazarea se va face în case, în grupuri de 2 până la 6 persoane de același sex, fiecare grup primind în stăpânire câte una dintre case și asumându-și responsabilitatea de a se organiza și acționa ca o echipă. Fiecare cameră are maxim trei paturi, deci vor fi maxim trei persoane într-o cameră. Unele paturi sunt duble, dar toate paturile au fost inventariate și alocate ca paturi single. Casele au fiecare o singură baie cu dotări moderne complete, însă complexul dispune de băi de rezervă, în caz urgențe . Alocarea participanților în camere/grupuri va fi făcută de către organizatori, conform configurației spațiilor de cazare.
”Sala de cursuri” este, în principiu, în aer liber, în curtea interioară a complexului. În loc de birouri, scaune ergonomice și aer condiționat vom folosi baloți de paie, pălării și ochelari de soare și aer curat cu miros de fân, din producția locală. Aici au avut loc deja foarte multe evenimente similare, cursuri, spectacole, seri culturale, petreceri.
În caz de vreme nefavorabilă, pentru a ne feri de ploaie, spațiul din aer liber va fi acoperit cu corturi. Dar avem cel puțin trei alternative în caz de vreme foarte rea (furtună): Casa Nouă, o construcție din lemn nou-nouță, unde am mai organizat cursuri, terasa acoperită a restaurantului Casa lui Dochia și podul din Șura lui Costan pot găzdui, la nevoie, derularea modulelor de curs. Evenimentul este programat în luna Septembrie, când vremea în Breb este frumoasă, liniștită și suficient de caldă pentru o experiență completă în aer liber.
Masa de prânz, cina și mic dejunul vor fi asigurate de restaurantul Casa lui Dochia, aflat în incinta complexului Casa din Vale. Costul pentru toate mesele este inclus în taxa de participare.
Toate detaliile despre restaurant și menuri se află pe site-ul restaurantului: https://casa-lu-dochia.business.site/ sau pe pagina de Facebook Casa lu’ Dochia.
Participanții vor fi informați despre meniul exact pus la dispoziție pe întreaga durată a taberei, cu câteva zile înainte de eveniment și vor putea comunica opțiuni diferite în cazul nevoii e a avea un meniu special. Imagini și detalii despre restaurant găsiți AICI.
Tabără de 4 zile (trei nopți de cazare, 8 module de învățare formală și informală, 3 mese pe zi), derulată între 10 și 13 Septembrie 2020 la Casa din Vale Breb.
Grupa completă este formată din 20 de participanți, care primesc cazare, cursuri, mese, divertisment, pensiune completă (fără băuturi alcoolice).
Conținutul cursului și al materialelor multimedia oferite este în limba română (70%) și limba engleză (30%), participanții trebuie să cunoască limba engleză la nivel minim B1.
Patru companii din Transilvania vor fi ”clienții” taberei de creativitate f(i) Fabrica de Idei, urmând ca fiecare din cele patru echipe din tabără să lucreze pentru un client.
Cele patru companii vor prezenta la începutul taberei un brief de creație pe baza căruia echipele vor lucra pentru a dezvolta cât mai multe concepte creative, folosind metodele și tehnicile învățate în tabără. Cele patru echipe de creație vor fi ghidate și asistate de-a lungul celor patru zile de tabără de un delegat al companiei-client, care va oferi toate informațiile necesare, pe lângă cele precizate în brief.
Dacă vrei ca firma ta să fie unul dintre cei patru clienți ai Fabricii de Idei de la Breb, scrie un mail la doru@scoalaspor.ro sau info@scoalaspor.ro.
Early Booking – 2200 lei pentru rezervări făcute până la 31 August 2020
(preț întreg 2700 lei)
Costul este almost-all-inclusive și cuprinde cursurile, cazarea, toate momentele de entertainment, mic dejun, prânz și cină, cafea, ceai, apă, gustări. Costul nu include băuturi alcoolice și produse din tutun, jacuzzi, masaj, acces la sală de fitness, cosmetică și coafor, pe care de altfel nu le considerăm utile pentru această experiență, dar care -doar parțial!) pot fi cumpărate de la magazinele din vecinătate.
Organizatorul este ONG și emite factură (fără TVA). Rezervarea locului este confirmată după plata integrală a taxei de participare. Taxa de participare se returnează în proporție de 50% dacă participantul anunță cu minim 7 zile calendaristice înainte de eveniment că nu ajunge la curs.
Locurile rezervate sunt transmisibile, participanții pot fi înlocuiți în orice moment, înainte de începerea cursului. Pentru grupuri de 3 sau mai multe persoane din aceeași organizație, solicitați o ofertă personalizată trimițând un e-mail la info@scoalaspor.ro.
Două locuri la Tabăra f(i) Fabrica de Idei sunt oferite de Școala SPOR, ca bursă subvenționată 100%.
Școala SPOR acordă două burse integrale (Bursa Social Media Manager și Bursa Event Manager), care oferă acces gratuit integral la tabără, pentru studenți, profesori sau tineri profesioniști care nu au posibilitatea de a plăti costurile taberei.
Bursa ”Social Media Manager” se va acorda candidatului care își asumă responsabilitatea de a participa la producerea și comunicarea tuturor informațiilor publice despre tabără, prin intermediul canalelor online, înainte, în timpul și după încheierea taberei.
Bursa ”Event Manager” se va acorda candidatului care își asumă responsabilitatea de a participa direct la managementul și organizarea evenimentului, înainte, în timpul și după încheierea taberei.
Pentru a aplica la burse: trimiteți un CV și o scurtă scrisoare de motivație la info@scoalaspor.ro până la data de 31 august 2020, menționând programul, bursa, localitatea și data cursului la care solicitați bursa.
Evenimentul va fi filmat (parțial) și fotografiat, iar materialele rezultate vor fi utilizate pentru producția unor materiale de promovare, prezentare în mass media și pentru arhiva Școlii SPOR. Participanții își vor exprima acordul în acest sens, conform GDPR.
În condițiile în care autoritățile vor interzice sau vor restricționa desfășurarea evenimentului la data, orele și locația precizate, evenimentul va fi reprogramat cu prioritate, la o dată ulterioară, imediat ce restricțiile sau interdicțiile vor fi ridicate sau, în cazul unor situații extraordinare, la o altă locație, corespunzătoare cerințelor legale.
În condițiile în care autoritățile vor interzice sau vor restricționa desfășurarea evenimentului la data, orele și locația precizate, evenimentul va fi reprogramat cu prioritate, la o dată ulterioară, imediat ce restricțiile sau interdicțiile vor fi ridicate sau, în cazul unor situații extraordinare, la o altă locație, corespunzătoare cerințelor legale.
Fiecare participant se deplasează independent către Breb și înapoi către casă. Vom intermedia discuțiile dintre participanți, pentru a se organiza eventual pentru deplasare în grup. Din Cluj, drumul durează circa 4 ore dacă mergeți relaxat și nu există evenimente pe traseu. Plecați din vreme dacă aveți un drum lung de parcurs, ca să nu pierdeți bogăția și frumusețea fiecărui moment pe care îl pregătim pentru voi, alături de gazdele noastre.
Recomandăm drumul din Cluj – Dej – Mesteacăn – Baia Mare – Baia Sprie – dreapta la Lidl – Cavnic – spre Ocna Șugatag. Cam cu 5 kilometri înainte de Ocna Șugatag se face un drum îngust la stânga, spre Breb, doi kilometri. Folosiți Google Maps cu destinație ”Casa din Vale”, ca să intrați pe traseul corect de la bun început. Alte aplicații v-ar putea duce pe trasee greșite, Google Maps funcționează perfect.
La intrarea în Breb, opriți-vă pentru 10 minute. Treceți mental din starea de stres specifică orașului și adaptați-vă la ritmul molcom și liniștit al satului. Drumul prin sat începe cu un kilometru de asfalt destul de rău întreținut, așa că va trebui să mergeți cu maxim 20 kilometri la oră.
Ultimul kilometru până la Casa in Vale va fi parcurs pe un drum pietruit de țară, care urcă și coboară pe dealuri, printre garduri vechi de lemn și pe lângă gospodării izolate, așa că deschideți geamurile, respirați adânc, bucurați-vă de peisaje și mergeți foarte încet, cu viteza întâi – viteză de 5 kilometri pe oră, ca să vă păstrați intacte atât starea de relaxare, cât și scutul mașinii . La casa din Vale am văzut și autoturisme Fiat Punto, Opel Astra sau Dacia Logan, în luna ianuarie, pe drumuri în condiții de iarnă, deci destinația este perfect accesibilă pentru orice șofer calm, civilizat, relaxat și responsabil.
Toți participanții, inclusiv gazdele, tutorii și invitații locali vor renunța la utilizarea telefonului mobil și a oricărei alte modalități de comunicare digitală cu exteriorul, în intervalul orar 08.30 – 20.00 (de la mic dejun și până după cină – telefonul se închide după ce sună alarma de dimineață, se lasă în cameră și se redeschide după încheierea cinei).
Doru Șupeală are un Executive MBA la Hull University Business School, Licență și Master în Marketing la FSEGA – Universitatea Babeș-Bolyai și a absolvit Jurnalism și Comunicare la Universitatea Transilvania Brașov. Este doctorand al Universității Babeș-Bolyai – FSEGA, cu o temă de cercetare în managementul creativității și inovației.
A fost director de marketing, comunicare sau procurement în mai multe companii locale sau multinaționale, între care Selgros, IKEA, Betfair, Onyx Beacon, Ramada Brașov sau InNuts Fund, jurnalist și manager editorial la ProTV, Radio Brașov și MixMediaGroup și consultant de comunicare al Autoliv.
A publicat o carte despre marketing digital (”Experiența Face Diferența” – Editura Libris, 2017), un articol științific despre employer branding (”Inspire to hire and win the war for talents” – Marketing from Information to Decision Journal – DeGruyter, Berlin, 2019), scrie pe propriul blog dorusupeala.ro și pregătește ”Cartea despre Employer Branding”, care va apărea în 2020 la o editură de prestigiu din România.
La Școala SPOR, Doru Șupeală susține programele educaționale de branding, strategie, marketing și comunicare, cursurile de creativitate și atelierele de ideație f(i) – Fabrica de Idei.
Gabriel Oană este antreprenor, blogger și vlogger, unul dintre primii creatori de conținut online cu succes de amploare în România. Cunoscut în mediul online ca Gaben, el activează ca vlogger încă din anul 2010, când a lansat o serie de filmulețe în care, cu incredibilul său accent moroșenesc spunea povești ireal de comice despre întâmplări reale, filmate în timp ce este la volan.
În prezent, Gabriel Oană produce showul săptămânal KNUK (ca nuca în perete), scrie pe blogul gaben.ro și conduce propria afacere, făcând creație și producție de cadouri și materiale publicitare, design de mobilier, decorațiuni și amenajări interioare pentru sediile unor companii de renume și consultanță în marketing. Cel mai complex produs al său sunt panourile de sticlă luminoase (invenția lui), iar ce mai de succes produs al lui Gaben este magazinul online adcadou, la construcția căruia a muncit aproape trei ani și care comercializează tricouri, hanorace și șorțuri personalizate cu mesaje subtile și desene comice create chiar de Gaben (https://www.adcadou.ro/categorie-produs/tricouri-din-bumbac/).
În 2018, Gaben a organizat campania umanitară ”Donezi și mă angajezi”, prin care a strâns fonduri pentru o familie maramureșeană aflată în dificultate, oferindu-se să muncească în orice firmă și pe orice rol, în week-end, donând integral sumele care i-ar fi revenit ca salariu și bacșiș (http://www.gaben.ro/2018/01/07/doneaza-250-de-lei-si-angajeaza-ma/). În 2014, a jucat rolul nașului CFR în comedia independentă ”Usturoi”, primul film independent realizat în Ardeal, scris și produs de bloggerul clujean Radu Băzăvan – Groparu.ro.
Canalul său de Youtube are peste 31000 de urmăritori, iar cel mai popular filmuleț al său este, indubitabil, tutorialul în care explică cum se bea corect țuica de prune din Maramureș: https://youtu.be/jk49lsoNp68. Urmat, absolut logic, de tutorialul de combatere a mahmurelii: https://youtu.be/sW5pDFLOJkA și de cel tăiere corectă a slăninii https://youtu.be/bgq6EOhk-lo. Dar și povestea cu ușile de la Dedeman a rămas în folclorul urban: https://youtu.be/P8cDQrtUS4U.
Ciprian Cătunescu este realizator de emisiuni radio, vlogger, stand-up comedian, copywriter și realizator de reclame, antreprenor, dar și un foarte atent comentator al vieții publice. Este creatorul universului multimedia și familiei de personaje Unguru’ Bulan, apărut în 2005, care grupează personajele Frățică, Unguru’, C8ilu’ și Gușteru’ în seria de animații ”Luzării de pe Electrolizei”, videoblogurile ”Țara lui Frățică” și ”Păpușovlogul lui Frățică”.
De-a lungul vremii, a realizat de unul singur sau în echipă emisiuni de radio și televiziune și a colaborat la o mulțime de produse media, radio și TV, la KissFM, DigiFM, PrimaTV (”Cronica Cârcotașilor”). Își folosește imaginația și personajele pentru a scrie, juca și produce o mulțime de reclame radio și tv, pentru mai multe companii și mărci comerciale din România. Povestea echipei și produselor Unguru’ Bulan a fost spusă recent de cei doi realizatori într-o emisiune online găzduită de Andi Moisescu – https://youtu.be/jXFSEyEXexg.
Apariția sa în emisiunea iUmor a adunat peste 2,2 milioane de vizualizări doar pe canalul oficial al emisiunii tv – https://youtu.be/hqOU0qoEEEA. Recitalurile sale de stand-up comedy sunt inspirate din subiecte simple, cotidiene, iar umorul reiese din jocul creativ cu informații banale și din curajul de a aborda un limbaj popular, lipsit de perdea – https://youtu.be/KRUHlJb9iNw.
Partea video a proiectului Unguru’ Bulan este realizată de băimăreanul Székely Szilárd, freelancer în graphic design și solist al formației rock Ultimul Nivel, cu care Ciprian colaborează încă din 2007. Canalul de Youtube Unguru Bulan are peste 726000 de abonați și câteva sute de milioane de vizualizări. Cele mai populare producții video Unguru’ Bulan sunt povestea Mioarei (https://youtu.be/wb8igRugbTE) și cele în care, sub genericul ”Ungurul Dublan” recreează filmele Singur Acasă 1 (https://youtu.be/RhjVx8h7W_0) și Singur Acasă 2 (https://youtu.be/5gelECkzcPA).
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
_GRECAPTCHA | 5 months 27 days | This cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis. |
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
IDE | 1 year 24 days | Used by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile. |
test_cookie | 15 minutes | This cookie is set by doubleclick.net. The purpose of the cookie is to determine if the user's browser supports cookies. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | This cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website. |
YSC | session | This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos. |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
_ga | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors. |