Programe Educaționale

Tabăra Fabrica de Idei f(i)

Doru Șupeală, Bogdan Bob Rădulescu, Mihai Bonca, Raluca Feher, Dragoș Călin, Ciprian Cătunescu, Sorin Psatta, Anabela Luca, George Bonea

Tabără de patru zile în paradisul de la Breb: Inovație în Business, Creativitate în Marketing, trei mentori extraordinari și 20 de participanți pasionați.

Copywriting & Storytelling

Tabără de patru zile în paradisul de la Breb. Învățăm despre Inovație în Business și Creativitate în Marketing, cu trei mentori extraordinari și alături de 20 de profesioniști participanți la tabără.

Cui se adresează

Dacă ai înțeles că viitorul personal depinde de cât de creativ ești, câtă imaginație ai, câte idei noi poți să propui și câtă inovație poți să generezi, înseamnă că ne vedem la Fabrica de Idei de la Breb.

Poți fi antreprenor, manager, profesionist din vânzări, relații cu clienții, resurse umane, finanțe, logistică, marketing, cercetare – dezvoltare sau orice alt domeniu, ori doar student sau proaspăt absolvent, locul tău este aici dacă ești interesat de inovație, creativitate, business și marketing.

Schimbarea și evoluția au devenit componente esențiale și obligatorii ale vieții noastre, bătălia pentru audiență, piață și clienți este tot mai dură și complicată, iar ideile originale și extraordinare pot compensa lipsa unor bugete foarte generoase.

Inovația continuă este rezultatul binemeritat al creativității, iar creativitatea este capacitatea exersată conștient de a produce idei noi, originale, utile și valoroase. Despre asta e vorba la Fabrica de Idei de la Breb: cum producem idei noi, din care să putem construi inovație, valoare și succes.

Conceptul

Învățăm despre Inovație în Business și Creativitate în Marketing, cu trei mentori extraordinari, profesioniști cu experiență și expertiză în aria lor de activitate: Mihai Bonca, Bogdan Bob Rădulescu și Doru Șupeală.

Obiectivul acestei Tabere este să ofere participanților modele, metode și instrumente de creativitate și inovație pe care să le poată exersa, adapta și aplica practic în situațiile specifice activității lor profesionale.

Cursurile și interacțiunile din tabără vor da participanților oportunitatea de a își (re)descoperi și a pune în valoare imaginația, inventivitatea, umorul, libertatea de gândire, dar și empatia, capacitatea de colaborare, simplitatea, umanitatea și modestia.

Dincolo de experiența educațională, participanții vor descoperi bogăția culturală a unuia dintre rarele sate românești în care cultura tradițională se păstrează nealterată.

Plecăm din oraș, ne decuplăm de la presiunea și stresul mediului uzual și dăm frâu liber propriei imaginații. Ne întâlnim în una dintre cele mai frumoase zone naturale a țării, un spațiu care conservă în mod autentic civilizația arhaică rurală, cu simplitatea, profunzimea și bogăția de sensuri și valori a culturii tradiționale, pentru a descoperi oameni, idei și principii noi de lucru.

Structura cursului

Ziua 1 – Joi 23 Septembrie
  •  11.00 – 13.00 – Sosirea participanților, cazare, mic tur introductiv al locurilor;
  • 13.00 – 15.00 – Masa de prânz și prezentarea tuturor participanților.
  • 15.00 – 19.00 – Modulul 1 – Fundamentele creativității, cu Doru Șupeală:
    De la imaginație la inovație, prin ideație și invenție; Idei Virale – structuri și tehnici de generare a conceptelor care se răspândesc organic; Exerciții practice: Metode de ideație (1).
  • 19.00 – 20.00 – Cină
  • 20.30 – 23.30 – Modulul 2 – Experiențe creative: analiza unor  campanii de comunicare, demontarea și dezbaterea proceselor creative din spatele acestora, exerciții de imaginație și ideație (2)

Ziua 2 – Vineri 24 Septembrie

  • 07.30 – 09.30 – Mic dejun și discuții informale
  • 10.00 – 13.00 – Modulul 3 – Workshop de Inovație, cu Mihai Bonca: Inovația are una dintre cele mai mari rate de insucces în piață. Supraviețuiește doar unul din 12 start-up-uri și doar una din 20 de inovații de produs are succes.
    Care sunt motivele? Ce facem ca să ne crească șansele? Cum putem să avem o abordare mai pragmatică? Cum dezvoltăm un proces de inovare care să creasca șansele de succes?
    Prima parte a workshop-ului are la baza înțelegerea piețelor: Darwin și criteriile de selecție, avantaje competitive, design dominant, curbe de adopție.
    A doua parte tratează modurile în care putem crește probabilitățile: hedging și proces de inovare.
  • 13.00 – 15.00 – Pauză de prânz
  • 15.00 – 19.00 – Modulul 4 – Fundamentele inovației, cu Doru Șupeală:
    Cultura și climatul pentru creativitate și inovație în organizații – factori esențiali și factori opționali; Ce am descoperit cercetând inovația în Industria IT din România? Inovația modelului de business – metoda Teixeira; Exerciții practice: Metode de Ideație (2) și Tehnici de Inovație
  • 19.00 – 20.00 – Cină
  • 20.30 – 23.30 – Înapoi la rădăcini – Seară tradițională maramureșeană cu Coconii din Breb, recital Ceterașii din Breb și foc de tabără.

Ziua 3 – Sâmbătă 25 Septembrie
ZIUA FĂRĂ TELEFON MOBIL

  • 07.30 – 09.30 – Mic dejun și discuții informale
  • 10.00 – 13.00 – Modulul 5 – Workshop de Comunicare, cu Mihai Bonca: Majoritatea mărcilor de pe raft sunt comoditizate. Nu se diferențiază și nu au un discurs diferit de competiție. Nu își ințeleg clienții altfel decât cutuma pieței și nu au un punct de vedere în subiectele importante.
    Drept urmare, singura soluție este să ofere promoții și un preț mai mic, adâncindu-se în spirala morții. În plus, stimulii de comunicare sunt tratați prin “personal likes/dislikes” (“să îi placă șefului”), ceea ce creează dezechilibre și adâncește problemele de comunicare.
    În workshop vom trata comunicarea drept un proces strategic, cu reguli și proces. Utilizând un sistem, comunicarea unei mărci sau a unei persoane poate să progreseze. Vom discuta despre “brain hacks”: de ce anumite lucruri se țin minte și altele nu. Apoi despre “Creative Big Idea”, respectiv umbrela de comunicare. Vom trece prin exemple celebre și vom vedea de ce sunt așa și nu la voia întâmplării. Apoi ne uitam la “storytelling”, cum se construiește o poveste, care sunt regulile ei fundamentale.
  • 13.00 – 15.00 – Pauză de prânz
  • 15.00 – 19.00 – Modulul 6 – Personaje și Povești Memorabile – workshop de Storytelling cu Bogdan Bob Rădulescu: Cum construiești povești memorabile? Cum dai naștere unor personaje și personalități puternice, adaptabile și durabile și cum le integrezi în contexte comerciale? Cum creezi și păstrezi vii personaje precum Haurențiu și Jancsi, cum apar ideile și poveștile în episoadele Epic Show și Mircea Bravo – sesiune de învățare și dezbatere informală, ilustrată cu episoade video și povești despre campaniile publicitare și proiectele de marketing la care a luat parte Bob.
  • 19.00 – 20.00 – Cină
  • 20.30 – 23.30 – Modulul 7 – Imaginație și Improvizație – workshop de creativitate spontană cu Bogdan Bob Rădulescu: învățăm principiile improvizației și creativității spontane și ne jucăm cu ideile într-o poveste pe care o construim împreună. Încheiem seara cu povești și dezbateri informale la focul de tabără.

Ziua 4 – Duminică 26 Septembrie

  • 07.30 – 09.30 – Mic dejun și discuții informale
  • 10.00 – 13.00 – Modulul 8 – Debriefing– recapitularea ideilor și conceptelor prezentate, asimilate și dezvoltate în modulele anterioare. Sesiune de ideație colectivă.
  • Discuții informale, înregistrări testimoniale, prezentarea unor campanii și proiecte personale.
  • 13.00 – 16.00 – Masa de Prânz și de la revedere
  • 16.00 – 18.00 – Plecarea spre casă
Ce trebuie să știi
  • Minim 15 participanți, maxim 20 de participanți.
  • Conținutul cursului și al materialelor multimedia oferite este în limba română (75%) și limba engleză (25%), participanții trebuie să cunoască limba engleză la nivel minim B1
  • Costul cursului va fi comunicat la momentul programării exacte a evenimentului. Școala SPOR va acorda burse subvenționate pentru cel puțin doi participanți. În cazul în care ești interesat(ă) de acest program, te rugăm să te preînscrii, fără a avea orice altă obligație. Ne vei ajuta astfel să știm care este nivelul de interes și să acordăm prioritate organizării acestui eveniment.
  • Pentru orice întrebare aveți despre acest program, scrieți la info@scoalaspor.ro
Cine livrează acest curs

Copywriting & Storytelling

Sorin Psatta, deși este licențiat în psihologie, a fost lector la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București timp de 25 de ani unde a predat comportamentul consumatorului, campanii în publicitate și metode de cercetare în publicitate. Are o experiență de peste 20 de ani în publicitate, lucrând în cadrul agenției Graffiti BBDO.

În cadrul agenției, s-a ocupat de cercetare, iar mai apoi de strategie. Între 2002 și 2008 a îndeplinit funcția de Director al Departamentului de Strategie și Cercetare al agenției. În 2003 a urmat un curs de Senior Account Planning la Universitatea BBDO, de la Sitges, Spania, iar din 2009 este director de comunicare integrată al întregului grup BBDO România.

În 2008, primește primul premiu Effie acordat vreodată unei persoane fizice din România, urmat, un an mai târziu, de două premii Ad’Or pentru campania „Nu lăsa copilul educat de televizor” a Consiliului Național al Audiovizualului (CNA). În primele 16 ediții ale Festivalului Effie primește peste 70 de premii. În 2011 i se acordă Premiul de excelență în publicitate și marketing de către IAA.

A lucrat cu o mulțime de companii și mărci, printre care: Pepsi Cola, Wella, Wrigley, Daewoo, Kodak, Elite, Tampax, UPSA, Tuborg, Bayer, Gallina Blanca, Connex, Prigat, Nova Brasilia, Campofrio, Romtelecom, Dacia-Renault, Cosmorom, British Council, Whiskas, Snickers, Scandia, HAT.

Tata mi-a dat multe bătălii pe care să le port!” spune Matei despre tatăl lui, Sorin Psatta - LIFE.ro

 

Bogdan Bob Rădulescu este actor, antreprenor, lider civic și cetățean activ, mai ales în cauzele comunitare, ecologice și umanitare. Este un povestitor remarcabil, are o imaginație incredibilă și o creativitate debordantă.

Bob este un as al improvizației și un creator de istorii și personaje legendare: Haurențiu și Jancsi (”Războiul de 100 de ani”) sunt cele două avataruri ale sale faimoase în mediul online.

Este autor sau participant în mai multe proiecte artistice multimedia: Epic Show, Just Push Play, Mircea Bravo și un lider de opinie cu audiență uriașă în rețelele sociale.

În evenimentele educaționale de la Școala SPOR, Bob dezvăluie tehnicile și principiile sale creative, pune accent pe imaginație, curaj, umor și bucuria jocului și propune exerciții de improvizație și storytelling.

Bogdan Bob Rădulescu – „Am știut că o să fiu actor înainte să aflu ce înseamnă acest cuvânt”

 

Mihai Bonca este Marketing Professor la Maastricht School of Management, The Entrepreneurship Academy și Universitatea Alternativă. Deține un Executive MBA la Oxford University, Said Business School (2017 – 2019).

Câștigător al 20 de premii Effie, Internetics și la Portoroz pentru eficiența campaniilor de branding și marketing derulate pentru mărcile pe care le-a creat sau manageriat. A lucrat ca Brand Manager (2003 – 2012) pentru Ursus Breweries/ SABMiller; Marketing Director (2012 – 2015): Bergenbier SA/ Molson Coors; Group Marketing Director (2015): eMAG/ Naspers.

Mihai Bonca are peste 15 ani de experiență în companii multinaționale, ca brand manager și director de marketing. În 2015 a fondat Brand Architects, un boutique de strategie, consultanță și training, derulând proiecte de consultanță și training: positioning development, brand strategy, communication strategy, employer branding pentru Antibiotice, Almette, Bancpost, BCR, Bitdefender, Direct Booking, FRF, GfK, Hochland, Ipsos, Noriel, Provident, Pain Plaisir, TREND Consulting, Tymbark.

 

Doru Șupeală este Managing Director al Școlii SPOR, consultant de strategie, business și marketing pentru mai multe companii și CEO al firmei de consultanță Playmaker.

Are un Executive MBA la Hull University Business School, Licență și Master în Marketing la FSEGA – Universitatea Babeș-Bolyai și a absolvit Jurnalism și Comunicare la Universitatea Transilvania Brașov. Este doctorand al Universității Babeș-Bolyai – FSEGA, cu o temă de cercetare în managementul creativității și inovației.

A fost director de marketing, comunicare sau procurement în mai multe companii locale sau multinaționale, între care Selgros, IKEA, Betfair, Onyx Beacon, AirportLabs, Ramada Brașov sau InNutsFund, jurnalist și manager editorial la ProTV, Radio Brașov și MixMediaGroup și consultant de comunicare al Autoliv.

A publicat două cărți de Marketing și Management (”Employer Branding 100%” – Editura Curtea veche, 2021 și ”Experiența Face Diferența” – Editura Libris, 2017), un articol științific despre employer branding (”Inspire to hire and win the war for talents” – Marketing from Information to Decision Journal – DeGruyter, Berlin, 2019), scrie pe propriul blog dorusupeala.ro și semnează articole de analiză în revistele Today Software Magazine, Dimeon Magazine și fwdBV.

La Școala SPOR, Doru Șupeală susține programele educaționale de employer branding, leadership și inovație, dar și experimentele de creativitate și atelierele de ideație f(i) – Fabrica de Idei.

Ar putea fi o imagine cu 1 persoană şi stând jos

Școala SPOR

Celelalte Programe Educaționale

Explorăm actualitatea mediului de business, tendințele cele mai importante și analizăm împreună transformarea continuă a conceptului de leadership.
Comunitate profesională care susține și promovează practici inovatoare și sănătoase pentru dezvoltarea organizațiilor, organizând evenimente informale de învățare și socializare. Dacă vrei să fii un game changer în HR, te așteptăm să te alături comunității noastre!
CMC a fost creat ca un hub de learning și conlucrare „pe bune”, din care toți să tragem cele mai bune foloase, în moduri elocvente și prietenoase. Evenimentul e gândit sub forma unor întâlniri lunare cu caracter informal dedicat specialiștilor și pasionaților din toate domeniile aflate sub marea umbrelă a Marketingului.
Doru Șupeală
Conferințe publice, educație informală și interactivă. Creștem Lideri. Construim Viitor. Aducem în fața publicului personalități excepționale, lideri autentici cu idei valoroase și experiențe interesante, împărtășite prin dezbatere și interacțiune.
Costin Dămășaru
În parteneriat cu șapte companii IT cu prestigiu și bună reputație, dezvoltăm și integrăm profesional cei mai buni oameni ai următoarei generații de ingineri software din România.
Vlad Ionescu
Workshop de Creativitate și Inovație focalizat pe Business și crearea de valoare economică nouă. Ideal pentru antreprenori, manageri și lideri de echipe, în organizațiile care înțeleg contribuția strategică a creativității.
Doru Șupeală
O zi de workshop care oferă o abordare sintetică a Calității în Software. Structura teoretică a cursului este dublată de o serie consistentă de exerciții și studii de caz.
Monica Chiș
Product Management la nivel avansat, pentru profesioniști și practicieni. Gândire strategică, exerciții practice și structuri de lucru, elemente tactice avansate, roluri, tactici și metodologii eficiente în dezvoltarea de produs.
Andrei Adam
2025 © Școala SPOR. Website built by Tailored Layouts.