Planificare Strategică în Business
Planificare Strategică în Business
Patru module de strategie, cu aplicare imediată, pentru echipe de proiect și echipe de top și middle management. Vii cu cea mai presantă problemă a organizației tale și pleci cu un PLAN și o nouă tehnologie de lucru în echipă: incluzivă, colaborativă și interactivă.
Programul prezintă și parcurge pașii cei mai importanți în formarea unui nou tip de lider în organizații: liderul facilitator.
Planificarea Strategică te ajută să îți duci afacerea de la stadiul de supraviețuire în stadiul de companie organizată, pregătită să facă performanță durabilă și profit consistent, dar și să se dezvolte sănătos pe termen lung.
Două zile de training intensiv și interactiv cu Florin Șomodi – Business Consultant, Facilitator și Business Coach.
Acest program de training intensiv este creat pentru middle- și top- manageri, antreprenori, echipe de proiect și profesioniștii din learning & development.
Obiectivul acestui program de training intensiv este să ofere, prin interacțiune și experiențe directe, o viziune completă, corectă și coerentă asupra leadershipului participativ, managementului strategic, planificării cu sens, cât și asupra facilitării ca metodă de lucru cu echipele.
Toate aceste competențe au impact direct în performanța echipelor, profitabilitatea companiilor și, implicit, în păstrarea talentelor în organizații.
Programul propune formarea unui nou tip de lider în organizații: liderul facilitator.
Workshopurile facilitate de Florin Șomodi la standardele IAF – International Facilitators Association ajută echipele în procesele de planificare strategică, transformare organizațională, gândire critică, soluționarea conflictelor, dezvoltarea echipei, comunicarea în echipă, și în procesele de reflecție și dezvoltare personală a managerilor medii și de top.
”În pregătirea unei bătălii, consider că planurile sunt deseori inutile, dar planificarea este indispensabilă” – General Dwight D. Eisenhower
Caută pe net “Strategic Planning”: vei găsi mii de cărți, articole și alte resurse pe acest subiect. De la cele 5 Forțe ale lui Porter la Distrugerea creativă a lui Schumpeter, de la Blue Ocean Strategies la Edge Strategies și de la organizațiile agile la organizațiile care învață continuu, există sute de instrumente și template-uri, mii de ghiduri ”how to” și munți de sfaturi legate de cum se poate crea și executa perfect un Plan Strategic.
Doar că Planificarea Strategică nu este despre plan. Este despre impactul gândirii strategice în echipe, împreună. Este despre evoluție bazată pe viziune și creștere cu sens și direcție. Implică gândirea critică și colaborare înăuntrul și în afara organizației. Pentru că strategia nu este doar despre ceea ce organizația face, ci este mai ales despre cum organizația gândește.
Facilitarea este filosofia, metoda, procesul și abilitatea implicate în Planificarea strategică a organizațiilor, iar în acest workshop pregătim liderii de echipe și organizații capabili să faciliteze dezvoltarea sănătoasă a oamenilor, afacerilor, echipelor și companiilor lor.
De la începutul istoriei umane, întrebările despre cum ne organizăm ca oameni, cum creăm și inovăm, cum facem strategii, luăm decizii sau rezolvăm dispute au fost luate în considerare de filosofi, academicieni și lideri puternici.
Începând cu scrierile lui Platon despre o societate justă, până la Metoda de chestionare a lui Aristotel. De la funcțiile unui executiv definite de Chester Barnard la teoriile despre leadership ale lui Peter Senge, credințele fundamentale presupun că oamenii au capacitatea de a interacționa și a gândi împreună. Iar atunci când o facem, putem obține rezultate uimitoare.
Puterea facilitării constă exact în acest lucru: creează spațiul, intervalul de timp și condițiile pentru ca oamenii să poată gândi împreună, să creeze împreună, să rezolve probleme împreună și să facă designul unui viitor mai strălucit împreună. Accentul este întotdeauna pe ”împreună”, așa cum ar trebui să fie, întotdeauna, în Leadership.
”Este rezonabil să ne întrebăm dacă multe din problemele noastre profunde ce ne guvernează azi și care generează pierderea respectului reciproc și a grijii față de ceilalți își au rădăcinile în capacitatea pierdută de a vorbi unii cu ceilalți, de a gândi împreună ca parte a unei comunități mai largi.” – Peter Senge
***
Când faci Planificare Strategică, trebuie să ții cont de trei reguli de bază:
1. Poziționarea și avantajul competitiv sunt repere prea statice. Un plan strategic trebuie să fie un document care evoluează continuu;
2. Planificarea strategică nu este un spațiu al gândirii zgârcite. Presupune și necesită abundență mentală și abordare orientată spre rezultate;
3. Pentru a asigura abundența mentală și a menține viu un plan strategic, e mare nevoie să ne focalizăm pe proces. Nu e suficient doar să schimbăm ce face organizația, e nevoie să schimbăm modul în care organizația gândește.
Puterea facilitării rezidă în susținerea și potențarea acestor trei reguli de aur. Oferă fundația si energia pentru organizații și comunități să privească dincolo de marginile a ceea ce ele sunt în prezent. Le permite să se miște în terenul a ceea ce pot ele fi și deveni. Și ajută membrii acestora să gândească împreună și să meargă împreună spre acele direcții potențiale.
***
De ce tocmai acum această propunere?
Pandemia, declinul economic, schimbările în leadership și la nivelul tuturor sistemelor, de o complexitate cum nu am mai întâlnit poate de la Primul și Al Doilea Război Mondial, sunt motive suficiente.
Indiferent că privim înapoi la această perioadă ca la una a creșterii și transformării, a haosului, ori a evoluțiilor disruptive, ea va influența direct și permanent ceea ce alegem să facem în continuare la nivelul fiecărei organizații.
Azi, poate mai mult decât în alte momente ale istoriei, facilitarea ca filozofie, ca aptitudine, ca proces și chiar ca profesie devine critică pentru continuarea evoluției personale, a echipelor, organizațiilor și a societăților.
Pentru a supraviețui și a reuși, avem nevoie să valorificăm puterea facilitării ca tehnică, pentru a ne menține autenticitatea și conversațiile intenționate care ne vor ajuta să ne înțelegem pe noi înșine, unii pe alții și lumea înconjurătoare.
Gândind împreună este singurul mod în care vom fi apți să trecem și să creștem prin acest haos de fenomene disruptive și să ajungem într-un loc mai bun. Acest program de planificare strategică este primul pas necesar într-un program de dezvoltare personală a managerilor, care poate fi extins cu gândirea critică, soluționarea conflictelor, dezvoltarea echipei sau comunicarea în echipă.
***
A fi oportunist presupune a fi responsiv. A fi inovativ presupune a fi proactiv.
Cei din Mișcarea Agile înțeleg că există multe moduri pentru a atinge un obiectiv. Agile Manifesto spune că este cel mai bine este să alegi un curs al acțiunii bazat pe informațiile și gândirea de azi.
Apoi, este nevoie să continui să faci îmbunătățiri în execuție, bazându-te pe informațiile la care ai acces pe măsură ce înaintezi în implementare. Acest concept de ”suficient de bun pentru acum” presupune la nivel mental agilitate în gândire.
De asemenea, implică agilitatea structurilor și proceselor pentru a permite organizației să reitereze frecvent și continuu pentru a atinge cel mai bun viitor al său. Pentru aceasta, organizația trebuie să înțeleagă cum să gândească și să acționeze de manieră agilă, împreună.
Participanții la cele două zile de workshop vor experimenta, învăța și înțelege:
Modulul 1. Formularea viziunii practice.
Modulul 2. Identificarea obstacolelor și contradicțiilor fundamentale
Modulul 3. Designul direcțiilor strategice
Modulul 4. Plan de acțiune și un mod de implementare focalizată, prin:
Programul durează două zile, începe dimineața la 9.00 și se închieie la ora 17.30. Programul zilnic include pauze de cafea și relaxare. Pauza de prânz durează 90 de minute, masa de prânz nu este inclusă în prețul cursului.
Planificare Strategică în Business
Florin Șomodi are o carieră de peste 15 ani în Business Development dublată cu cea de Trainer, Facilitator și Coach. A investit timp și energie în propria formare de-a lungul timpului atât în cursuri locale acreditate Autoritatea Națională a Calificărilor (ANC) cât și în formări ale unor furnizori internaționali: LIFO, Noble Manhatthan UK, Kutschera Institut Austria, ICA:UK.
Este conectat mereu la cauzele comunității și susține dezvoltarea antreprenorială a mai multor comunități: JCI Cluj, Fundația Civitas, Asociația Inceptus România, Fiatest Bizz Club.
A conceput programul Vision12 prin care își propune să construiască o puternică comunitate de afaceri și antreprenori care cresc împreună având la baza integritatea, încrederea reciprocă și preocuparea pentru furnizarea de produse și servicii de calitate.
Facilitează sesiuni de planificare strategică cu echipe, susține pregatirea și realizarea obiectivelor de vânzări precum și implementarea de instrumente de creștere a productivității individuale, de echipă și organizaționale.
Florin Șomodi a ghidat în ultimii 5 ani peste 40 de echipe manageriale care gestionează atât afaceri de tip startup, cât și afaceri mature, cu cifre de afaceri de până la 10 milioane de Euro cu peste 100 de angajați.
Companiile asistate de Florin activează în 20 de sectoare de business diferite precum: servicii de sănătate, comerț și distribuție, e-commerce, producție publicitară și signalistică, servicii de arhitectura și proiectare, financiar-contabile, asistență juridică, design vestimentar, design și decorațiuni interioare, organizare de evenimente, servicii profesionale de curățenie, educație și training, traducere și interpretariat, HORECA, cooperative de producție agricolă, companii de producție, etc.
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
_GRECAPTCHA | 5 months 27 days | This cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis. |
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
IDE | 1 year 24 days | Used by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile. |
test_cookie | 15 minutes | This cookie is set by doubleclick.net. The purpose of the cookie is to determine if the user's browser supports cookies. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | This cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website. |
YSC | session | This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos. |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
_ga | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors. |