Programe Educaționale

Business Strategy & Planning – Workshop de Management

Florin Șomodi

Patru module de strategie cu aplicare concretă și imediată, pentru top și middle manageri, antreprenori și echipe de proiect. Vii cu o problemă și pleci cu un PLAN.

Planificare Strategică în Business

Patru module de strategie, cu aplicare imediată, pentru echipe de proiect și echipe de top și middle management. Vii cu cea mai presantă problemă a organizației tale și pleci cu un PLAN și o nouă tehnologie de lucru în echipă: incluzivă, colaborativă și interactivă.

Programul prezintă și parcurge pașii cei mai importanți în formarea unui nou tip de lider în organizații: liderul facilitator.

Planificarea Strategică te ajută să îți duci afacerea de la stadiul de supraviețuire în stadiul de companie organizată, pregătită să facă performanță durabilă și profit consistent, dar și să se dezvolte sănătos pe termen lung.

Două zile de training intensiv și interactiv cu Florin Șomodi – Business Consultant, Facilitator și Business Coach.

Cui se adresează

Acest program de training intensiv este creat pentru middle- și top- manageri, antreprenori, echipe de proiect și profesioniștii din learning & development.

Obiectivul acestui program de training intensiv este să ofere, prin interacțiune și experiențe directe, o viziune completă, corectă și coerentă asupra leadershipului participativ, managementului strategic, planificării cu sens, cât și asupra facilitării ca metodă de lucru cu echipele.

Toate aceste competențe au impact direct în performanța echipelor, profitabilitatea companiilor și, implicit, în păstrarea talentelor în organizații.

Programul propune formarea unui nou tip de lider în organizații: liderul facilitator.

Workshopurile facilitate de Florin Șomodi la standardele IAF –  International Facilitators Association ajută echipele în procesele de planificare strategică, transformare organizațională, gândire critică, soluționarea conflictelor, dezvoltarea echipei, comunicarea în echipă, și în procesele de reflecție și dezvoltare personală a managerilor medii și de top.

”În pregătirea unei bătălii, consider că planurile sunt deseori inutile, dar planificarea este indispensabilă” – General Dwight D. Eisenhower

Conceptul

Caută pe net “Strategic Planning”: vei găsi mii de cărți, articole și alte resurse pe acest subiect. De la cele 5 Forțe ale lui Porter la Distrugerea creativă a lui Schumpeter, de la Blue Ocean Strategies la Edge Strategies și de la organizațiile agile la organizațiile care învață continuu, există sute de instrumente și template-uri, mii de ghiduri ”how to” și munți de sfaturi legate de cum se poate crea și executa perfect un Plan Strategic.

Doar că Planificarea Strategică nu este despre plan. Este despre impactul gândirii strategice în echipe, împreună. Este despre evoluție bazată pe viziune și creștere cu sens și direcție. Implică gândirea critică și colaborare înăuntrul și în afara organizației. Pentru că strategia nu este doar despre ceea ce organizația face, ci este mai ales despre cum organizația gândește.

Facilitarea este filosofia, metoda, procesul și abilitatea implicate în Planificarea strategică a organizațiilor, iar în acest workshop pregătim liderii de echipe și organizații capabili să faciliteze dezvoltarea sănătoasă a oamenilor, afacerilor, echipelor și companiilor lor.

De la începutul istoriei umane, întrebările despre cum ne organizăm ca oameni, cum creăm și inovăm, cum facem strategii, luăm decizii sau rezolvăm dispute au fost luate în considerare de filosofi, academicieni și lideri puternici.

Începând cu scrierile lui Platon despre o societate justă, până la Metoda de chestionare a lui Aristotel. De la funcțiile unui executiv definite de Chester Barnard la teoriile despre leadership ale lui Peter Senge, credințele fundamentale presupun că oamenii au capacitatea de a interacționa și a gândi împreună. Iar atunci când o facem, putem obține rezultate uimitoare.

Puterea facilitării constă exact în acest lucru: creează spațiul, intervalul de timp și condițiile pentru ca oamenii să poată gândi împreună, să creeze împreună, să rezolve probleme împreună și să facă designul unui viitor mai strălucit împreună. Accentul este întotdeauna pe ”împreună”, așa cum ar trebui să fie, întotdeauna, în Leadership.

”Este rezonabil să ne întrebăm dacă multe din problemele noastre profunde ce ne guvernează azi și care generează pierderea respectului reciproc și a grijii față de ceilalți își au rădăcinile în capacitatea pierdută de a vorbi unii cu ceilalți, de a gândi împreună ca parte a unei comunități mai largi.” – Peter Senge

***

Când faci Planificare Strategică, trebuie să ții cont de trei reguli de bază:

1. Poziționarea și avantajul competitiv sunt repere prea statice. Un plan strategic trebuie să fie un document care evoluează continuu;

2. Planificarea strategică nu este un spațiu al gândirii zgârcite. Presupune și necesită abundență mentală și abordare orientată spre rezultate;

3. Pentru a asigura abundența mentală și a menține viu un plan strategic, e mare nevoie să ne focalizăm pe proces. Nu e suficient doar să schimbăm ce face organizația, e nevoie să schimbăm modul în care organizația gândește.

Puterea facilitării rezidă în susținerea și potențarea acestor trei reguli de aur. Oferă fundația si energia pentru organizații și comunități să privească dincolo de marginile a ceea ce ele sunt în prezent. Le permite să se miște în terenul a ceea ce pot ele fi și deveni. Și ajută membrii acestora să gândească împreună și să meargă împreună spre acele direcții potențiale.

***

De ce tocmai acum această propunere?

Pandemia, declinul economic, schimbările în leadership și la nivelul tuturor sistemelor, de o complexitate cum nu am mai întâlnit poate de la Primul și Al Doilea Război Mondial, sunt motive suficiente.

Indiferent că privim înapoi la această perioadă ca la una a creșterii și transformării, a haosului, ori a evoluțiilor disruptive, ea va influența direct și permanent ceea ce alegem să facem în continuare la nivelul fiecărei organizații.

Azi, poate mai mult decât în alte momente ale istoriei, facilitarea ca filozofie, ca aptitudine, ca proces și chiar ca profesie devine critică pentru continuarea evoluției personale, a echipelor, organizațiilor și a societăților.

Pentru a supraviețui și a reuși, avem nevoie să valorificăm puterea facilitării ca tehnică, pentru a ne menține autenticitatea și conversațiile intenționate care ne vor ajuta să ne înțelegem pe noi înșine, unii pe alții și lumea înconjurătoare.

Gândind împreună este singurul mod în care vom fi apți să trecem și să creștem prin acest haos de fenomene disruptive și să ajungem într-un loc mai bun. Acest program de planificare strategică este primul pas necesar într-un program de dezvoltare personală a managerilor, care poate fi extins cu gândirea critică, soluționarea conflictelor, dezvoltarea echipei sau comunicarea în echipă.

***

A fi oportunist presupune a fi responsiv. A fi inovativ presupune a fi proactiv.

Cei din Mișcarea Agile înțeleg că există multe moduri pentru a atinge un obiectiv. Agile Manifesto spune că este cel mai bine este să alegi un curs al acțiunii bazat pe informațiile și gândirea de azi.

Apoi, este nevoie să continui să faci îmbunătățiri în execuție, bazându-te pe informațiile la care ai acces pe măsură ce înaintezi în implementare. Acest concept de ”suficient de bun pentru acum” presupune la nivel mental agilitate în gândire.

De asemenea, implică agilitatea structurilor și proceselor pentru a permite organizației să reitereze frecvent și continuu pentru a atinge cel mai bun viitor al său. Pentru aceasta, organizația trebuie să înțeleagă cum să gândească și să acționeze de manieră agilă, împreună.

Impactul cursului în afacerea ta

Participanții la cele două zile de workshop vor experimenta, învăța și înțelege:

  • Schimbarea intenționată în organizații și exersarea de abordări și perspective noi;
  • Construirea unui cadru pentru luarea eficientă a deciziilor, comunicare internă și externă, planificare și rezolvarea problemelor;
  • Crearea unor medii propice pentru inovare și generarea unor portofolii largi de idei pentru dezvoltarea echipei și afacerii;
  • Abordarea holistică a afacerii, cu intenționalitate și orientare spre viitor în munca managerială de zi cu zi;
  • Planificarea corectă și formularea strategiilor, întocmirea hărților de parcurs și planurilor de acțiune, care chiar se implementează;
  • Gestionarea prin instrumente manageriale a complexului VUCA (Volatility, Uncertainty, Complexity, Ambiguity), dezvoltarea de abilități prin care se implementează decizii și strategii;
  • Angajarea modurilor de gândire antreprenorială, managerială și tehnică. Adică accesezi simultan patru fațete de gândire: Vizionară (expansivă, motivatoare, orientată spre viitor, flexibilă), Critică (focalizată și îndrăzneață, ancorată în realitatea curentă, evidențiază tensiuni și paradoxuri), Strategică (direcțională, creativă, dinamică), Practică (Detaliată, orientată spre acțiune, încadrabilă în timp);
  • Metoda Participatory Strategic Planning (PSP) și modul prin care poate fi încurajată inițiativa și responsabilitatea când planificarea strategică se desfășoară împreună cu echipa.
  • Ai atenție directă și feedback intens direct de la Florin și ai acces la toată exemplele și la experiența de peste 15 ani în care a ajutat zeci de companii și echipe;

Structura cursului

Modulul 1. Formularea viziunii practice.

  • Înțelegi importanța gândirii pe termen mediu și lung în echipele antreprenoriale;
  • Descoperi ce este inventarul valorilor fondatorilor, cele care guvernează afacerea;
  • Definești elementele de viziune aspirațională;
  • Înțelegi de ce este important să transformi aceste elemente în obiective SMART și bugete de lucru;
  • Vorbim despre principalele caracteristici ale viziunii practice: evolutivă și dinamică, necesită revizuiri constante și de înnoire, împrospătare, suferă schimbări în urma realizărilor dar și a eșecurilor și se manifestă pe termen mediu în organizație;

 

Modulul 2. Identificarea obstacolelor și contradicțiilor fundamentale

  • Facem inventarul problemelor reale care blochează elementele de viziune: contradicții, conflicte, neajunsuri, moduri de lucru, gândire dezechilibrată, dificultăți, noduri gordiene;
  • Grupezi problemele în funcție de rădăcinile profunde ale cauzelor care le generează;
  • Descoperi rădăcinile profunde ale cauzelor și le faci analiza profundă;
  • Denumești categoriile de obstacole, ca să permiți soluțiilor să apară în contextele problematice.

 

Modulul 3. Designul direcțiilor strategice

  • Ce sunt și ce nu sunt direcțiile strategice;
  • Înveți ce este gândirea de tip design (design thinking) și cum se face designul direcțiilor strategice;
  • Discutăm despre cum rezolvi contradicțiile și blocajele identificate în propria viziune;
  • Înțelegi care e riscul identificării unor obstacole;
  • Orientarea către împlinirea viziunii: planificarea strategică ia în considerare situația reală și contradicțiile fundamentale, pentru ca organizația să își realizeze viziunea.

 

Modulul 4. Plan de acțiune și un mod de implementare focalizată, prin:

  • Inventarul factorilor de succes;
  • Definirea proiectelor multianuale și a acțiunilor sistematice;
  • Alegerea acțiunilor și construirea angajamentului;
  • Formularea responsabilităților;
  • Definirea indicatorilor de performanță prin raportare la obiectivele definite in viziune;
  • Alinierea resurselor și formalizarea rolurilor de conducere și coordonare;
  • Agregarea planului de acțiune pentru 12 luni;
  • Detalierea planurilor pentru primele 90 de zile după planificarea strategică;
  • Realizarea schiței de buget anual și cash-flow;
  • Definirea modului de monitorizare si a ritmului de evaluare a progresului;

Programul durează două zile, începe dimineața la 9.00 și se închieie la ora 17.30. Programul zilnic include pauze de cafea și relaxare. Pauza de prânz durează 90 de minute, masa de prânz nu este inclusă în prețul cursului.

Ce trebuie să știi
  • Minimum 10 cursanți, maximum 15 cursanți.
  • Conținutul cursului și al materialelor multimedia oferite este în limba română (75%) și limba engleză (25%), participanții trebuie să cunoască limba engleză la nivel minim B1.
  • Costul programului educațional va fi comunicat la momentul programării exacte a evenimentului. Școala SPOR va acorda burse 100% subvenționate pentru cel puțin un participant. În cazul în care ești interesat(ă) de acest program, te rugăm să te preînscrii, fără a avea orice altă obligație. Ne vei ajuta astfel să știm care este nivelul de interes și să acordăm prioritate organizării cursului în localitatea ta.
  • Pentru orice întrebare aveți despre acest program, scrieți la info@scoalaspor.ro
Cine livrează acest curs

Planificare Strategică în Business

Florin Șomodi are o carieră de peste 15 ani în Business Development dublată cu cea de Trainer, Facilitator și Coach. A investit timp și energie în propria formare de-a lungul timpului atât în cursuri locale acreditate Autoritatea Națională a Calificărilor (ANC) cât și în formări ale unor furnizori internaționali: LIFO, Noble Manhatthan UK, Kutschera Institut Austria, ICA:UK.

Este conectat mereu la cauzele comunității și susține dezvoltarea antreprenorială a mai multor comunități: JCI Cluj,  Fundația Civitas, Asociația Inceptus România, Fiatest Bizz Club.

A conceput programul Vision12 prin care își propune să construiască o puternică comunitate de afaceri și antreprenori care cresc împreună având la baza integritatea, încrederea reciprocă și preocuparea pentru furnizarea de produse și servicii de calitate.

Facilitează sesiuni de planificare strategică cu echipe, susține pregatirea și realizarea obiectivelor de vânzări precum și implementarea de instrumente de creștere a productivității individuale, de echipă și organizaționale.

Florin Șomodi a ghidat în ultimii 5 ani peste 40 de echipe manageriale care gestionează atât afaceri de tip startup, cât și afaceri mature, cu cifre de afaceri de  până la 10 milioane de Euro cu peste 100 de angajați.

Companiile asistate de Florin activează în 20 de sectoare de business diferite precum: servicii de sănătate, comerț și distribuție, e-commerce, producție publicitară și signalistică, servicii de arhitectura și proiectare, financiar-contabile, asistență juridică, design vestimentar, design și decorațiuni interioare, organizare de evenimente, servicii profesionale de curățenie, educație și training, traducere și interpretariat, HORECA, cooperative de producție agricolă, companii de producție, etc.

Școala SPOR

Celelalte Programe Educaționale

Masterclass de două zile pentru antreprenori, top manageri și profesioniști din HR susținut de Mihai BONCA, CEO BrandArchitects și Doru Șupeală, fondator Școala SPOR.
Mihai Bonca
Explorăm actualitatea mediului de business, tendințele cele mai importante și analizăm împreună transformarea continuă a conceptului de leadership.
Comunitate profesională care susține și promovează practici inovatoare și sănătoase pentru dezvoltarea organizațiilor, organizând evenimente informale de învățare și socializare. Dacă vrei să fii un game changer în HR, te așteptăm să te alături comunității noastre!
CMC a fost creat ca un hub de learning și conlucrare „pe bune”, din care toți să tragem cele mai bune foloase, în moduri elocvente și prietenoase. Evenimentul e gândit sub forma unor întâlniri lunare cu caracter informal dedicat specialiștilor și pasionaților din toate domeniile aflate sub marea umbrelă a Marketingului.
Doru Șupeală
Conferințe publice, educație informală și interactivă. Creștem Lideri. Construim Viitor. Aducem în fața publicului personalități excepționale, lideri autentici cu idei valoroase și experiențe interesante, împărtășite prin dezbatere și interacțiune.
Costin Dămășaru
În parteneriat cu șapte companii IT cu prestigiu și bună reputație, dezvoltăm și integrăm profesional cei mai buni oameni ai următoarei generații de ingineri software din România.
Vlad Ionescu
Workshop de Creativitate și Inovație focalizat pe Business și crearea de valoare economică nouă. Ideal pentru antreprenori, manageri și lideri de echipe, în organizațiile care înțeleg contribuția strategică a creativității.
Doru Șupeală
O zi de workshop care oferă o abordare sintetică a Calității în Software. Structura teoretică a cursului este dublată de o serie consistentă de exerciții și studii de caz.
Monica Chiș