Storytelling, Creativitate

Fabrica de Idei: Inovație, Business, Creativitate și Marketing

Fabrica de Idei este o tabără de patru zile în paradisul de la Breb. Învățăm despre Inovație în Business și Creativitate în Marketing, cu trei mentori extraordinari și alături de 20 de profesioniști participanți la tabără.
Breb, MM
23
–26
 septembrie 2021
11:00–
16:00
Casa din Vale, Breb - Maramureș
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Cui se adresează

Dacă ai înțeles că viitorul personal depinde de cât de creativ ești, câtă imaginație ai, câte idei noi poți să propui și câtă inovație poți să generezi, înseamnă că ne vedem la Fabrica de Idei de la Breb.

Poți fi antreprenor, manager, profesionist din vânzări, relații cu clienții, resurse umane, finanțe, logistică, marketing, cercetare – dezvoltare sau orice alt domeniu, ori doar student sau proaspăt absolvent, locul tău este aici dacă ești interesat de inovație, creativitate, business și marketing.

Schimbarea și evoluția au devenit componente esențiale și obligatorii ale vieții noastre, bătălia pentru audiență, piață și clienți este tot mai dură și complicată, iar ideile originale și extraordinare pot compensa lipsa unor bugete foarte generoase.

Inovația continuă este rezultatul binemeritat al creativității, iar creativitatea este capacitatea exersată conștient de a produce idei noi, originale, utile și valoroase. Despre asta e vorba la Fabrica de Idei de la Breb: cum producem idei noi, din care să putem construi inovație, valoare și succes.

Conceptul

Învățăm despre Inovație în Business și Creativitate în Marketing, cu trei mentori extraordinari, profesioniști cu experiență și expertiză în aria lor de activitate: Mihai Bonca, Bogdan Bob Rădulescu și Doru Șupeală.

Obiectivul acestei Tabere este să ofere participanților modele, metode și instrumente de creativitate și inovație pe care să le poată exersa, adapta și aplica practic în situațiile specifice activității lor profesionale.

Cursurile și interacțiunile din tabără vor da participanților oportunitatea de a își (re)descoperi și a pune în valoare imaginația, inventivitatea, umorul, libertatea de gândire, dar și empatia, capacitatea de colaborare, simplitatea, umanitatea și modestia.

Dincolo de experiența educațională, participanții vor descoperi bogăția culturală a unuia dintre rarele sate românești în care cultura tradițională se păstrează nealterată.

Plecăm din oraș, ne decuplăm de la presiunea și stresul mediului uzual și dăm frâu liber propriei imaginații. Ne întâlnim în una dintre cele mai frumoase zone naturale a țării, un spațiu care conservă în mod autentic civilizația arhaică rurală, cu simplitatea, profunzimea și bogăția de sensuri și valori a culturii tradiționale, pentru a descoperi oameni, idei și principii noi de lucru.

Structura cursului

Ziua 1 – Joi 23 Septembrie
  •  11.00 – 13.00 – Sosirea participanților, cazare, mic tur introductiv al locurilor;
  • 13.00 – 15.00 – Masa de prânz și prezentarea tuturor participanților.
  • 15.00 – 19.00 – Modulul 1 – Fundamentele creativității, cu Doru Șupeală:
    De la imaginație la inovație, prin ideație și invenție; Idei Virale – structuri și tehnici de generare a conceptelor care se răspândesc organic; Exerciții practice: Metode de ideație (1).
  • 19.00 – 20.00 – Cină
  • 20.30 – 23.30 – Modulul 2 – Experiențe creative: analiza unor  campanii de comunicare, demontarea și dezbaterea proceselor creative din spatele acestora, exerciții de imaginație și ideație (2)

Ziua 2 – Vineri 24 Septembrie

  • 07.30 – 09.30 – Mic dejun și discuții informale
  • 10.00 – 13.00 – Modulul 3 – Workshop de Inovație, cu Mihai Bonca: Inovația are una dintre cele mai mari rate de insucces în piață. Supraviețuiește doar unul din 12 start-up-uri și doar una din 20 de inovații de produs are succes.
    Care sunt motivele? Ce facem ca să ne crească șansele? Cum putem să avem o abordare mai pragmatică? Cum dezvoltăm un proces de inovare care să creasca șansele de succes?
    Prima parte a workshop-ului are la baza înțelegerea piețelor: Darwin și criteriile de selecție, avantaje competitive, design dominant, curbe de adopție.
    A doua parte tratează modurile în care putem crește probabilitățile: hedging și proces de inovare.
  • 13.00 – 15.00 – Pauză de prânz
  • 15.00 – 19.00 – Modulul 4 – Fundamentele inovației, cu Doru Șupeală:
    Cultura și climatul pentru creativitate și inovație în organizații – factori esențiali și factori opționali; Ce am descoperit cercetând inovația în Industria IT din România? Inovația modelului de business – metoda Teixeira; Exerciții practice: Metode de Ideație (2) și Tehnici de Inovație
  • 19.00 – 20.00 – Cină
  • 20.30 – 23.30 – Înapoi la rădăcini – Seară tradițională maramureșeană cu Coconii din Breb, recital Ceterașii din Breb și foc de tabără.

Ziua 3 – Sâmbătă 25 Septembrie
ZIUA FĂRĂ TELEFON MOBIL

  • 07.30 – 09.30 – Mic dejun și discuții informale
  • 10.00 – 13.00 – Modulul 5 – Workshop de Comunicare, cu Mihai Bonca: Majoritatea mărcilor de pe raft sunt comoditizate. Nu se diferențiază și nu au un discurs diferit de competiție. Nu își ințeleg clienții altfel decât cutuma pieței și nu au un punct de vedere în subiectele importante.
    Drept urmare, singura soluție este să ofere promoții și un preț mai mic, adâncindu-se în spirala morții. În plus, stimulii de comunicare sunt tratați prin “personal likes/dislikes” (“să îi placă șefului”), ceea ce creează dezechilibre și adâncește problemele de comunicare.
    În workshop vom trata comunicarea drept un proces strategic, cu reguli și proces. Utilizând un sistem, comunicarea unei mărci sau a unei persoane poate să progreseze. Vom discuta despre “brain hacks”: de ce anumite lucruri se țin minte și altele nu. Apoi despre “Creative Big Idea”, respectiv umbrela de comunicare. Vom trece prin exemple celebre și vom vedea de ce sunt așa și nu la voia întâmplării. Apoi ne uitam la “storytelling”, cum se construiește o poveste, care sunt regulile ei fundamentale.
  • 13.00 – 15.00 – Pauză de prânz
  • 15.00 – 19.00 – Modulul 6 – Personaje și Povești Memorabile – workshop de Storytelling cu Bogdan Bob Rădulescu: Cum construiești povești memorabile? Cum dai naștere unor personaje și personalități puternice, adaptabile și durabile și cum le integrezi în contexte comerciale? Cum creezi și păstrezi vii personaje precum Haurențiu și Jancsi, cum apar ideile și poveștile în episoadele Epic Show și Mircea Bravo – sesiune de învățare și dezbatere informală, ilustrată cu episoade video și povești despre campaniile publicitare și proiectele de marketing la care a luat parte Bob.
  • 19.00 – 20.00 – Cină
  • 20.30 – 23.30 – Modulul 7 – Imaginație și Improvizație – workshop de creativitate spontană cu Bogdan Bob Rădulescu: învățăm principiile improvizației și creativității spontane și ne jucăm cu ideile într-o poveste pe care o construim împreună. Încheiem seara cu povești și dezbateri informale la focul de tabără.

Ziua 4 – Duminică 26 Septembrie

  • 07.30 – 09.30 – Mic dejun și discuții informale
  • 10.00 – 13.00 – Modulul 8 – Debriefing– recapitularea ideilor și conceptelor prezentate, asimilate și dezvoltate în modulele anterioare. Sesiune de ideație colectivă.
  • Discuții informale, înregistrări testimoniale, prezentarea unor campanii și proiecte personale.
  • 13.00 – 16.00 – Masa de Prânz și de la revedere
  • 16.00 – 18.00 – Plecarea spre casă

Data, locul și formatul

Tabără de 4 zile (trei nopți de cazare, 8 sesiuni de învățare formală și informală, 3 mese pe zi), derulată între 23 și 26 septembrie 2021 la Casa din Vale Breb.

Google Maps: https://goo.gl/maps/aEdV6KwmZFa65yy38,

Facebook page: https://www.facebook.com/casadinvalebreb/

Cazarea

Cazarea se face în casele tradiționale care compun complexul Casa din Vale, care are rating Excepțional – 9,6 din 10 puncte maxim pe Booking.com, 4,86 puncte rating din maxim 5 pe AirBNB și rating 4,5 din maxim 5 pe Tripadvisor. Găsiți toate detaliile despre Roxana și Florin, gazdele noastre, și despre experiența fabuloasă de la Casa din Vale pe o sumedenie de surse online.

Recomandăm aceste articole, în care găsiți și galerii foto:

Elita României – https://elitaromaniei.ro/revelatia-turistica-din-breb-maramures-datorita-temerarilor-soti-roxana-si-florin-vale/

Peter Lengyel – https://peterlengyel.wordpress.com/2019/10/07/breb-casa-din-vale/

Ziarul Financiar – https://da.zf.ro/dupa-afaceri/galerie-foto-roxana-florin-vale-au-dat-tot-cosmopolitul-cluj-napoca-pitorescul-sat-breb-maramures-au-parasit-joburile-readuce-viata-serie-case-traditionale-maramuresene-devenite-astazi-pensiuni-18491781

Monitorul de Cluj – http://www.monitorulcj.ro/actualitate/75578-au-lasat-cosmopolitul-cluj-pentru-un-sat-pitoresc-din-maramures#sthash.YLXsbVZq.dpbs

Cazarea se va face în case, în grupuri de 2 până la 6 persoane de același sex, fiecare grup primind în stăpânire câte una dintre case și asumându-și responsabilitatea de a se organiza și acționa ca o echipă.

Fiecare cameră are maxim trei paturi, deci vor fi maxim trei persoane într-o cameră, fiecare cu patul ei. Unele paturi sunt duble, dar toate paturile au fost inventariate și alocate ca paturi single. Casele au fiecare o baie cu dotări complete, însă complexul dispune de băi de rezervă, în caz urgențe. Alocarea participanților în camere/grupuri va fi făcută de către organizatori, conform configurației spațiilor de cazare.

Ce trebuie să știi
2200
Lei
  • Early booking – 1800 lei, valabil pentru înscrieri până la data de 20 septembrie 2021. Preț întreg: 2200 lei, valabil între 21 și 23 septembrie 2021.
  • Acest eveniment este conceput pentru un grup de 20 participanți.
  • Conținutul cursului și al materialelor multimedia oferite este în limba română (75%) și limba engleză (25%), participanții trebuie să cunoască limba engleză la nivel minim B1.
  • Detalii suplimentare: solicitați prin e-mail la info@scoalaspor.ro.

Sala de cursuri

”Sala de cursuri” este, în principiu, în aer liber, în curtea interioară a complexului. În loc de birouri, scaune ergonomice și aer condiționat vom folosi baloți de paie, pălării și ochelari de soare și aer curat cu miros de fân, din producția locală. La nevoie, avem la dispoziție o terasă acoperită, tot în aer liber.

Aici au avut loc deja foarte multe evenimente similare, cursuri, spectacole, seri culturale, petreceri și trei ediții anterioare ale evenimentelor educaționale SPOR.

Evenimentul este programat în luna Septembrie, când vremea în Breb este frumoasă, liniștită și suficient de caldă pentru o experiență completă în aer liber.

Masa de prânz, cina și mic dejunul vor fi asigurate la unul dintre restaurantele din vecinătatea complexului Casa din Vale. Costul pentru toate mesele este inclus în taxa de participare. Participanții vor fi informați despre meniul exact pus la dispoziție pe întreaga durată a taberei, cu câteva zile înainte de eveniment și vor putea comunica opțiuni diferite în cazul nevoii de a avea un meniu special.

Cost de participare

Early booking – 1800 lei, valabil pentru înscrieri până la data de 20 septembrie 2021. Preț întreg: 2200 lei, valabil între 21 și 23 septembrie 2021.

Costul este almost-all-inclusive și cuprinde cursurile, cazarea, toate programele artistice, mic dejun, prânz și cină, cafea, ceai, apă, gustări.

Organizatorul este ONG și emite factură (fără TVA). Rezervarea locului este confirmată după plata integrală a taxei de participare.

Avansul achitat pentru rezervare și/sau costul de participare deja achitat  se returnează în proporție de 100% în cazul în care evenimentul se anulează. Avansul achitat pentru rezervare și/sau costul de participare deja achitat se returnează în proporție de 50% dacă participantul anunță cu minim 10 zile calendaristice înainte de eveniment că nu ajunge la eveniment.

Locurile rezervate sunt transmisibile, participanții pot fi înlocuiți în orice moment, înainte de începerea cursului.

Burse

Două locuri la Fabrica de Idei de la Breb sunt oferite de Școala SPOR, sponsorii SPOR și Casa din Vale Breb, ca bursă subvenționată 100%.

Bursele oferă acces gratuit integral la tabără, pentru studenți, profesori sau tineri profesioniști care nu au posibilitatea de a plăti costurile taberei.

Pentru a aplica la burse: trimiteți un CV și o scurtă scrisoare de motivație la info@scoalaspor.ro până la data de 15 Septembrie 2021, menționând programul, bursa, localitatea și data cursului la care solicitați bursa.

Înregistrare foto și video

Evenimentul va fi filmat (parțial) și fotografiat, iar materialele rezultate vor fi utilizate pentru producția unor materiale de promovare, prezentare în mass media și pentru arhiva Școlii SPOR. Participanții își exprimă acordul în acest sens.

Condiții de securitate sanitară

Cursurile și toate interacțiunile se desfășoară în aer liber și, în caz de ploaie, pe terase în aer liber acoperite. Numărul participanților este limitat la 25 de persoane.

Toate interacțiunile din cadrul programului vor evita contactul fizic între participanți și vor respecta distanțele și condițiile de siguranță stabilite de autorități.

Participanții și organizatorii vor respecta cu strictețe toate regulile de securitate sanitară și limitare a interacțiunilor care sunt în vigoare la data evenimentului.

Condiții legale speciale

În condițiile puțin probabile în care autoritățile vor interzice sau vor restricționa desfășurarea evenimentului la data, orele și locația precizate, evenimentul va fi reprogramat cu prioritate, în format fizic, imediat ce acest lucru va fi posibil.

Gazdele acestui program

Bogdan Bob Rădulescu este actor, antreprenor, lider civic și cetățean activ, mai ales în cauzele comunitare, ecologice și umanitare. Este un povestitor remarcabil, are o imaginație incredibilă și o creativitate debordantă.

Bob este un as al improvizației și un creator de istorii și personaje legendare: Haurențiu și Jancsi (”Războiul de 100 de ani”) sunt cele două avataruri ale sale faimoase în mediul online.

Este autor sau participant în mai multe proiecte artistice multimedia: Epic Show, Just Push Play, Mircea Bravo și un lider de opinie cu audiență uriașă în rețelele sociale.

În evenimentele educaționale de la Școala SPOR, Bob dezvăluie tehnicile și principiile sale creative, pune accent pe imaginație, curaj, umor și bucuria jocului și propune exerciții de improvizație și storytelling.

 

Mihai Bonca este Marketing Professor la Maastricht School of Management, The Entrepreneurship Academy și Universitatea Alternativă. Deține un Executive MBA la Oxford University, Said Business School (2017 – 2019).

Câștigător al 20 de premii Effie, Internetics și la Portoroz pentru eficiența campaniilor de branding și marketing derulate pentru mărcile pe care le-a creat sau manageriat. A lucrat ca Brand Manager (2003 – 2012) pentru Ursus Breweries/ SABMiller; Marketing Director (2012 – 2015): Bergenbier SA/ Molson Coors; Group Marketing Director (2015): eMAG/ Naspers.

Mihai Bonca are peste 15 ani de experiență în companii multinaționale, ca brand manager și director de marketing. În 2015 a fondat Brand Architects, un boutique de strategie, consultanță și training, derulând proiecte de consultanță și training: positioning development, brand strategy, communication strategy, employer branding pentru Antibiotice, Almette, Bancpost, BCR, Bitdefender, Direct Booking, FRF, GfK, Hochland, Ipsos, Noriel, Provident, Pain Plaisir, TREND Consulting, Tymbark.

 

Doru Șupeală este Managing Director al Școlii SPOR, consultant de strategie, business și marketing pentru mai multe companii și CEO al firmei de consultanță Playmaker.

Are un Executive MBA la Hull University Business School, Licență și Master în Marketing la FSEGA – Universitatea Babeș-Bolyai și a absolvit Jurnalism și Comunicare la Universitatea Transilvania Brașov. Este doctorand al Universității Babeș-Bolyai – FSEGA, cu o temă de cercetare în managementul creativității și inovației.

A fost director de marketing, comunicare sau procurement în mai multe companii locale sau multinaționale, între care Selgros, IKEA, Betfair, Onyx Beacon, AirportLabs, Ramada Brașov sau InNutsFund, jurnalist și manager editorial la ProTV, Radio Brașov și MixMediaGroup și consultant de comunicare al Autoliv.

A publicat două cărți de Marketing și Management (”Employer Branding 100%” – Editura Curtea veche, 2021 și ”Experiența Face Diferența” – Editura Libris, 2017), un articol științific despre employer branding (”Inspire to hire and win the war for talents” – Marketing from Information to Decision Journal – DeGruyter, Berlin, 2019), scrie pe propriul blog dorusupeala.ro și semnează articole de analiză în revistele Today Software Magazine, Dimeon Magazine și fwdBV.

La Școala SPOR, Doru Șupeală susține programele educaționale de employer branding, leadership și inovație, dar și experimentele de creativitate și atelierele de ideație f(i) – Fabrica de Idei.

Rezervă-ți locul la Tabăra Fabrica de Idei de la Breb 2021

Dacă ești interesat(ă) de acest eveniment, te rugăm să completezi acest formular.

Datele tale personale și de contact vor fi păstrate în mod securizat pe serverul intern al Școlii SPOR și utilizate exclusiv pentru a te informa despre lansarea și dezvoltarea acestui program educational.

Școala SPOR

Celelalte evenimente programate la Școala SPOR

Timișoara
2022
26
-27
mai
Workshop pentru profesioniști și practicieni. Grupați în trei echipe, analizăm, (re)construim și comunicăm Brandul de Angajator pentru organizații reale sau fictive alese de participanți. Metoda 5D: Discover - Design - Develop - Deliver + Differentiate.
Cluj
2022
14
-15
iun.
De la Brand Strategy la Creative Execution – Transformă-ți brandul într-un succes de piață. Două zile de învățare interactivă pentru antreprenori, top manageri și profesioniști din Marketing și Advertising.
2022 © Școala SPOR. Website built by Tailored Layouts.